скоро собираются снизить битуах хова на мото до 33 л.с.,
(1) включив опцию иштатфут ацмит и
(2) пропорции компенсации при аварии 20% со страховой фирмы мото и 80% - от фирмы авто
эти 2 законопроекта, (1) и (2), прошли первое слушание в кнессете (25.7.07) и теперь ждут 2 и 3 голосований...
будем надеяться, что закон скоро вступит в силу!
ссылку дать не могу (форум не позволяет)
оригинал на иврите здесь
riders.co.il
Цитата:
אתמול, יום רביעי, בשעת לילה מאוחרת עברו בקריאה ראשונה שתי הצעות חוק בנושא ביטוח החובה. שתי הצעות החוק אותם יזמו חברי הכנסת גלעד ארדן מהליכוד וסטס מסז'ניקוב ממפלגת ישראל ביתנו, אמורות לתקן עיוותים בחוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים, חוק שאפשר לממונה על הביטוח במשרד האוצר לייקר לפני כשנה באופן משמעותי את תעריפי ביטוח החובה לרוכבים על כלי רכב דו גלגליים.
הרפורמה שבגינה הועלו תעריפי ביטוח החובה לרוכבי אופנועים וקטנועים, הוחלה ע"י פקידי האוצר למרות התנגדות גורפת של הממשלה ולמרות שחברי כנסת רבים ראו בחוק הפלת"ד עיוות המאפשר לחברות הביטוח להתנער מחובתם לספק כיסוי ביטוחי למגזר קטן ופגיע. הטענה שעמדה מאחורי ייקור התעריפים הייתה שרוכבי כלי רכב דו גלגליים עולים לחברות הביטוח יותר מכל מגזר אחר.
החוק הישראלי נמנע לאורך השנים ממציאת האשם בתאונה, הוחלט כי כל נפגע יבטח את עצמו וביטוחו האישי ישלם את נזקי פגיעת הגוף ללא קשר לאשמה או מעורבות גורמים נוספים. חוק הפלת"ד יצר בעצם עיוות וקנס את הצד הנפגע, רוכב האופנוע, דרש ממנו לשאת העלות הנזקים שנגרמו לו ופתר את האשמים בתאונה בטענה שתהליך ברור האשם עלול להמשך שנים רבות בהן לא יפוצה הנפגע.
בעקבות הרפורמה והאיום על עתידו של המגזר הדו גלגלי בישראל, החלו במקפיל פעילויות רוכבים מתוקשרות שאורגנו ע"י "ועד הפעולה למלחמה בתעריפי הביטוח", במסגרת ועד זה שיתפו פעולה מועדון האופנועים הישראלי, אתרי האינטרנט הגדולים העוסקים בתרבות הרכיבה, נציגי פורומים ונציגי יבואני האופנועים והקטנועים בישראל. במקביל לפעולת ועד הפעולה הוגש ע"י מועדון האופנועים בג"ץ התובע לעצור את הרפורמה ולשנות את החוק הנוגע לביטוח נזקי הגוף וכן הוגשו שתי הצעות החוק שעברו אתמול בקריאה ראשונה.
הצעת החוק הראשונה, תאפשר לחברות הביטוח להציע לרוכבי אופנועים וקטנועים, לרכוש ביטוח עם אלמנט השתתפות עצמית, השתתפות עצמית זו אמורה להפוך תביעות קטנות ותביעות סרק שקריות בגלל חוסר כדאיות כלכלית. תביעות מוצדקות ונזקי גוף יפוצו בניכוי ההשתתפות העצמית ובכך תוזל הפוליסה אותה יקנה המבוטח. הצעת החוק השנייה, מחלקת את נטל התשלום בגין פגיעת גוף שנגרמה בתאונה מעורבת בין מכונית וכלי רכב דו גלגלי כך ש80 אחוז מהפיצוי מגיע מהרכב הפוגע ו20 האחוזים הנותרים משולמים מהביטוח של הרכב הדו גלגלי שרוכבו נפגע יותר.
הצעות החוק עברו ברוב של 12 בעד וללא מתנגדים בקריאה ראשונה. בנוכחות שמונה חברי סיעת הליכוד, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), שלי יחימוביץ' (העבודה) וח"כ אבו וילן (מר"צ) וחבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) עברו שתי הצעות החוק לקריאה שנייה ושלישית. בין חברי הליכוד בלטו כאמור חבר הכנסת גלעד ארדן וחבר הכנסת ביבי נתניהו. בין נציגי האופנוענים בכנסת, 9 במספר, בלטו אליקו אלג'ם, יו"ר מועדון האופנועים הישראלי, עו"ד זהר גרינברג ועו"ד עמית ברגמן, שהפעילו לחץ על חברי הכנסת שנותרו במליאה ופעילים נוספים.
26/07/2007 אורן קוזלובסקי