Ребята,тут такое дело.
Попросили меня текст перевести. Текст вообщем-то простенький,но что-то в ступоре я сегодня.Настроения нет. Бывает.
Сделайте доброе дело,не сочтите за труд.
Заранее спасибо.
.חומרימ ותכונות
נושא השיעור: העולמ שלנו - חומרימ ותכונות - על חומר ועל צבע
תקציר: היכרות הדדית מדריך\תלמידימ, פתיחה על כדור הארץ המורכב מחומרימ שונימ והצגת מצבי הצבירה שלהם (מוצק (אחיד וגרגרים), נוזל וגז. הילדים מזהים מזהים חומרים שונים בגן כנמצאים באחד מהמצבים האלה. בהמשך, התמקדות על חומר מוצק רך (בצק-גן או פלסטלינה )והכרת צבעים באמצעותו. הילדים יוצרים כדורים קטנים מצבעים שונים, מזהים אותם, מערבבים זה בזה, מגלים את האפשרויות לצבעי משנה ויוצרים לזה גוונים לדוגמה
מילונית: כדור הארץ, חומרים, תכונות , מוצק, נוזל , גז, צבעים.
רעיונות לפעילות בבית: לאפיין חומרים בבית בשלושת מצבי הצבירה (אפשר מהמצוי במטבח), אפשר להמיס כל מיני מוצקים מגורענים (סוכר, מלח) ולראות מה קורה כאשר המים מתאדים מהתערובת (מה נשאר בכלי). ינושא השיעור: צורות במרחב העולמי
תקציר: בשיעור הקודם דיברנו על החומרים שמהם מורכב העולם. בשיעור הזה ניזכר ונכיר כמה מהצורות ההנדסיות שעוזרות לנו בחלוקת השטחים, במדידות ובהנדסה כשאנו מתכננים בניינים ומכונות במרחב שאנו חיים בו. מתנסים בצורות היסודיות, באיפיונים שלהן , הדומה והשונה, יצירת הקו וריצופי שטח באמצעות מצולעים. בהמשך מקבל כל ילד משחק טנגרם ומתנסת במגוון הקומבינציות האפשריות משבע הצורות המרכיבות אותו
מילונית: צורות הנדסיות. ריצוף וצירוף
רעיונות לפעילות בבית: לאתר צורות הנדסיות בבית, לחזור עם הילדים על אפשרויות הרכבת הטנגרם ויצירת צורות ודמויות שונות מחלקיו. י
|